Witaj w skromnych progach naszego bloga


Zapraszamy na stronę

Gazeta Edukacja to strona poświęcona zagadnieniom edukacyjnym. Znajdziesz tutyaj informacje ze świata nauki, ale także przeczytasz o tym, jak zadbać o prawidłowy rozwój dziecka.


Kolorowe koniki dla dorosłych, czyli skąd wziął się fenomen „My Little Pony”

Posted on 01/02/2022 7:41am

Zwiększająca się w ostatnich latach audiencja serialu animowanego „My Little Pony” pozwala wysnuć kilka interesujących wniosków. Skąd u dojrzewających, a szczególnie u dorosłych płci męskiej - ludzi zajętych poważnymi życiowymi sprawami, taki liczny i pozytywny odzew wobec serialu, w którym bajkowe koniki i pegazy z główną postacią na czele, którą jest Twilight Sparkle żyją sobie w wysublimowanej krainie?


szałowy kucyk little pony
Source: http://www.krainazabawy.pl/
Serial emitowany jest od 2010 roku, kiedy to w Stanach Zjednoczonych wyszedł inauguracyjny materiał filmowy. W Polsce „My Little Pony zostało wyemitowane po raz pierwszy rok później. Historia małych latających bohaterów wzbudza większe zainteresowanie, niż przypuszczali twórcy. Część krytyków i komentatorów filmowych tłumaczy popyt na serial rzeczywistą potrzebą czegoś „luźnego”. W losach i relacjach małych koników z rogami wielu z nas widzi odejście, zapomina o problemach finansowych, niełatwych relacjach rodzinnych.
„My Little Pony” (zobacz: little pony) w myśli producentów ma docierać przede wszystkim do młodych, a zwłaszcza młodych dziewczynek, odnajdujących w kolorowych konikach poczucie bezpieczeństwa i inspiracji. Co również interesujące - serial powstawał jako motyw przewodni firmowych zabawek Hasbro.

Wejdź na witrynę twórcy - tam znajdziesz masę zajmujących treści, które zgłębią Twoją wiedzę na powyższy atrakcyjny temat.

W tym sklepie, już po wyemitowaniu pierwszych odcinków chętni mogli kupić kilka rodzajów zabawek. Jak na czasy ciągłego usieciowienia przystoi, serial wciąga zwolenników także w internecie. Dociera do nich z każdej strony, od mediów społecznościowych, przez możliwość internetowych zakupów maskotek, po kontynuację klimatu serialu w grze komputerowej.


Serial żyje sieciowym życiem całą dobę, a e-marketing i kolejne kanały umożliwiają docieranie do kolejnych tysięcy odbiorców. Pisząc o „My Little Pony” i fenomenie dziecinnej, infantylnej fabuły, którą karmią się coraz starsi odbiorcy, naturalne skojarzenie kierujemy w stronę Nickleodon, czyli „Pingwinów z Madagaskaru”. To również serial dla młodych, z animowaną, prostą jak drut historią, swoista ucieczka od codzienności i szarej rzeczywistości.
magic pony
Source: http://www.krainazabawy.pl/

Konkluzja jest taka, że na spokoju duszy, odpoczynku uciekamy myślami do czasów młodości. Jednakże same skojarzenia nie wystarczą, dziś oglądamy seriale z łatwym przekazem i odczuciami, które na co dzień nie zawsze dostajemy od innych.

Tags: Internet, zabawki, firmy, gadżety, e-marketing