Witaj w skromnych progach naszego bloga


Zapraszamy na stronę

Gazeta Edukacja to strona poświęcona zagadnieniom edukacyjnym. Znajdziesz tutyaj informacje ze świata nauki, ale także przeczytasz o tym, jak zadbać o prawidłowy rozwój dziecka.


Na jakich odbiorców nastawiony jest tak zwany marketing relacji?

Posted on 29/08/2018 7:31am

Dobrze rozumiemy, że typowe postaci reklamy nie dają zbyt wygodnych dla klientów okazji do przekazania ich sugestii o reklamowanym w typowy sposób towarze. Faktem jest to, że niektóre spółki zatrudniają tak zwanych ankieterów lub zwracają się z prośbą o uzupełnienie zwięzłej ankiety, lecz nie jest to zbyt wygodne dla większej części odbiorców.


Dlatego też specjaliści ds. marketingu zaczęli stosować odmienną postać interakcji ze swymi potencjalnymi lub istniejącymi klientami.




Doszli mianowicie do wniosku, że najbardziej efektywną formą sprzedawania wielu różnych produktów albo usług jest bezpośredni kontakt z danym odbiorcą. Tak właśnie działa tak zwany marketing relacji, zatem inaczej temat ujmując marketing (odkryj stronę) powiązań. Najcenniejszym aspektem tej formy jest nawiązywanie i późniejsze utrzymywanie bliskiej więzi z 1 klientem. Wymieniony rodzaj reklamy jest z zasady nastawiony na utrzymywanie relacji z istniejącymi odbiorcami. Dużo prościej jest przecież zapytać o opinię kogoś, kogo już znamy niż walczyć o nowego klienta, jaki może jest już przyzwyczajony do produktów wyprodukowanych przez konkurencję.


szkolenie
Author: David Brewer
Source: http://www.flickr.com


Można zatem wykorzystywać przyzwyczajenie obecnego odbiorcy i troszczyć się o jego dobrą o konkretnej spółce opinię. Wtedy będzie to dla promującej się firmy znacznie tańsze niż walka o kolejnego klienta.




Wierny obecny klient będzie potencjalnie polecał należące do nas produkty lub (zobacz nasz odsyłacz) usługi swoim znajomym. Ci z kolei będą prawdopodobnie powielać ten schemat. To natomiast mogłoby przynieść firmie zauważalne korzyści.

Tags: czas, części, marketing, firm, towary