Witaj w skromnych progach naszego bloga


Zapraszamy na stronę

Gazeta Edukacja to strona poświęcona zagadnieniom edukacyjnym. Znajdziesz tutyaj informacje ze świata nauki, ale także przeczytasz o tym, jak zadbać o prawidłowy rozwój dziecka.


Nie taka straszna biurokracja w małym przedsiębiorstwie

Posted on 08/06/2019 7:44am

Każdy kto prowadzi dowolną firmę, nieważne czy usługową czy też produkcyjną, musi kupować i czasem sprzedawać różne dobra. Mogą być to półfabrykaty, surowce czy inne obiekty koniecznie do prowadzenia biznesu. Oczywiste jest, iż od każdych tych działań należny jest właściwy podatek (na przykład VAT ale również podatek dochodowy).
księgowość
Author: sanchezcl
Source: http://www.sxc.hu
Przedsiębiorca rozliczający się sposobem uproszczonym, a więc za pomocą KPiR ma obowiązek na koniec roku podatkowego zrealizować tak zwany spis z natury, a więc zestawienie wszelkich przedmiotów wykorzystywanych w działalności przedsiębiorstwa. Będzie on obejmować również materiały, półfabrykaty jak też artykuły handlowe jakie rzeczywiście znajdują się w posiadaniu firmy w dniu w którym wykonywany jest spis z natury.



Taki sam obowiązek ma przedsiębiorca kiedy otwiera nową działalność lub rezygnuje z firmy, wówczas jest to jeden z dokumentów potrzebnych do zamknięcia działalności. Jednak tego typu dokumenty wystawia się względnie rzadko - dokładnie w paru powyższych przypadkach. Większa część osób wie że tenże dokument (zobacz umowy o niszczenie dokumentów) wystawia się na początku oraz końcu działalności, ale nie każdy wie iż również w wypadku zmiany udziałowca.


księgowość
Author: Times Square PR
Source: Times Square PR
O wiele częściej wystawianym poświadczeniem będzie nota korygująca. To dokument wystawiany w przypadku gdy oryginalna faktura mieści pomyłki. Ustawodawca założył, że tym rodzajem dokumentu można poprawić pomyłki w adresie, nazwie kontrahenta, adresie dostawy czy sposobie zapłaty tak, ażeby dokument oddawał stan rzeczywisty. Notę korygującą wystawia się na przykład wtenczas kiedy kontrahent w trakcie okresu rozliczeniowego dokonał aneksu do umowy i wynika z tego zmiana należności, a faktura jakiej to dotyczy została już opłacona.

Prowadzenie działalności łączy się z ciągłym podejmowaniem rozmaitych decyzji. Czasami posiadacz przedsiębiorstwa może upoważnić pracownika do konkretnych działań. Część z nich nie wymaga formy pisemnej, starczy ustne polecenie.

Interesują Cię nowinki? Zatem bądź na czasie! Dlatego powinieneś przejrzeć następny tekst na ten temat, aby zasięgnąć bardziej szczegółowych wiadomości.

Jednak występują i takie działania, które potrzebują formy pisemnej. Najczęściej będzie to możliwość dokonywania transakcji na koncie firmowym, lub pozostałych czynności wykraczających poza zwyczajne obowiązki mające związek z realizowaną pracą. Ażeby wszystko było zgodnie z literą prawa, starczy w wyszukiwarce wpisać: pełnomocnictwo wzór, a uzyskamy gotowy do wypełnienia dokument.

Tags: dokumenty, firma, podatek