Witaj w skromnych progach naszego bloga


Zapraszamy na stronę

Gazeta Edukacja to strona poświęcona zagadnieniom edukacyjnym. Znajdziesz tutyaj informacje ze świata nauki, ale także przeczytasz o tym, jak zadbać o prawidłowy rozwój dziecka.


Przeczytaj o historii central telefonicznych

Posted on 23/08/2022 8:00am

Już w XVII w. ludzie zaczęli zdawać sobie sprawę z możności przesyłania dźwięku używając metalowego przewodu. Można tego dowieść w prosty sposób za pomocą dwóch metalowych pojemników połączonych drutem.

MorphoSkins.pl - nowy wygląd telefonu
Author: MorphoSkins.pl
Source: MorphoSkins.pl
Pierwszy telefon, podobny do tego dzisiejszego, został skonstruowany w roku 1876 przez Aleksandra Bella.

Gdy uznasz, że warto zgłębić większą ilość szczegółów związanych z omawianą tu tematyką, zerknij na źródło - w tamtym miejscu odnajdziesz analogiczne zagadnienia.

Tak samo jak obecnie używany telefon stacjonarny, ówczesny wynalazek oparty był na elektromagnesie, który przemieniał drgania cienkiej metalowej membrany mikrofonu, tworzące się za pośrednictwem fal dźwiękowych wytwarzanych przez mówiącego. Drugi elektromagnes odbierał i ponownie przekształcał w fale dźwiękowe drgania analogicznej membrany znajdującej się w słuchawce, która początkowo była odłączona od mikrofonu. W roku 1889 Amerykanin Almon Brown Strowger wymyślił automatyczną centralę telefoniczną, która na początku łączyła telefony, na których numer wybierało się przy pomocy trzech przycisków, oznaczających po kolei: jedności, dziesiątki i setki. Pierwszy raz telefon z tarczą do wybierania numerów był wykorzystany w 1896 roku, a telefon z klawiaturą w 1963 roku.

czytaj:

W dzisiejszych czasach potrzeba porozumiewania się na odległość zawładnęła społeczeństwem, a nieprzenośny telefon stacjonarny posiada za wiele limitów, aby zaspokoić oczekiwania coraz więcej oczekujących abonentów. Żyjemy w świecie, w którym podstawę „normalnego życia” stanowi posiadanie chociaż jednego telefonu komórkowego. Ponadto sam aparat telefoniczny nie jest wykorzystywany już tylko do kontaktów międzyludzkich, ale również jako źródło informacji i rozrywki. Nowoczesne smartfony mają szybsze procesory niż ogólnie dostępne komputery pc sprzed kilkunastu lat, dają nieprzerwany dostęp do sieci oraz wszelkiego rodzaju multimediów. Na przeprowadzenie rozmowy z najdzikszych i najodleglejszych obszarów Ziemi pozwalają telefony satelitarne, które uzyskują połączenie wykorzystując krążące dookoła Ziemi satelity.

Ciekawym pomysłem, które najprawdopodobniej niedługo zastąpi telefony stacjonarne, są telefony ip (zwane również telefonami VoIP), które w odróżnieniu do prostych aparatów PSTN lub ISDN, nie są przyłączone do linii telefonicznej, tylko do sieci internetowej, a połączenia są przeprowadza przy pomocy VoIP (ang. Voice over Internet Protocol, potocznie „telefonia internetowa”). Tego typu urządzenia dają możliwość prowadzenia dużo mniej kosztownych połączeń, często nawet nieodpłatnych, w ramach jednego operatora. Wyglądają one jak zwykły aparat telefoniczny posiadający słuchawkę, klawiaturę a czasem też wyświetlacz, jednak nie posiadają wyjścia do analogowej linii telefonicznej albo ISDN, tylko wyjście do Internetu, zwykle standardowe, identyczne jak przy komputerze. Co interesujące, żeby używać tej technologii nie musimy mieć PC. Potrzebny on będzie tylko do odpowiedniego ustawienia aparatu telefonicznego.

Na potrzeby zazwyczaj marketingowe utworzone zostały systemy contact center , nazywane również programami call center, czyli innowacyjne platformy telekomunikacyjne stworzone do profesjonalnej, wielokanałowej obsługi klienta, przy użyciu wielu kanałów komunikacji, takich jak: telefony, smartfony, mail, faks, Skype i inne. Przykładem tego typu programu jest Altar Contact Center.

zobacz:



Ważnym elementem w kontaktowaniu się na odległość są centrale telefoniczne czyli zbiór urządzeń wykorzystywanych do łączenia abonentów sieci telekomunikacyjnych w czasie wymiany informacji jak przykładowo telefony bezprzewodowe czy urządzenia IP. Najnowocześniejszą spośród nich jest cyfrowa centrala telefoniczna, która gwarantuje szybszy przesył oraz lepszą jakość dźwięku.

Tags: telefon, telefony stacjonarne, VoIP, telefon stacjonarny, centrale telefoniczne, połączenia