Ziewasz na lekcjach fizyki? Pora to zmienić!
Posted on 02/12/2022 3:59pm
Wśród osób dorosłych narzekających na ogólnie złą kondycję polskich szkół znajdą się i tacy, którzy będą reprezentować pogląd, że fizyka jest niewłaściwie prowadzona. Zarówno gimnazjaliści, jak i licealiści poprą tą opinię, ponieważ wygląda na to, iż więcej niż połowa uczniów twierdzi, że przedmiotu tego najzwyczajniej w świecie nie rozumie. Czy można zrobić cokolwiek, by lekcje fizyki stały się przedmiotem interesującym i choć trochę lubianym?
Author: Simon Green
Source: http://www.flickr.com
Duża liczba obecnych rodziców wspomina swoje lekcje fizyki (http://www.collegium-novum.pl/fizyka,kurs,2.html
Tych podpowiedzi warto wysłuchać i spróbować wykorzystać fakt, że te propozycje są podane jak na dłoni. Fizyka, tak jak inne zajęcia przyrodnicze, stanowczo nie jest przedmiotem czysto teoretycznym, jakich można nauczyć się na blachę z podręczników. Warto rozpocząć od doposażenia pracowni, w jakich odbywają się zajęcia. Czasem są to typowe sale, w których naprawdę wszystko jest, i w których znajdziemy różne przyrządy pomiarowe,przekaźniki elektroniczne, stanowiska gotowe do wykonywania przy nich doświadczeń - więcej na jednak lekcje fizyki są w klasach całkiem do tego nieprzystosowanych albo takich, jakie równocześnie są przeznaczone do nauczania innych przedmiotów. Trudno wtedy zorganizować wszystko, co będzie potrzebne do fajnych, wypełnionych doświadczeniami albo obserwacjami lekcji.
Tych podpowiedzi warto wysłuchać i spróbować wykorzystać fakt, że te propozycje są podane jak na dłoni. Fizyka, tak jak inne zajęcia przyrodnicze, stanowczo nie jest przedmiotem czysto teoretycznym, jakich można nauczyć się na blachę z podręczników. Warto rozpocząć od doposażenia pracowni, w jakich odbywają się zajęcia. Czasem są to typowe sale, w których naprawdę wszystko jest, i w których znajdziemy różne przyrządy pomiarowe,przekaźniki elektroniczne, stanowiska gotowe do wykonywania przy nich doświadczeń - więcej na jednak lekcje fizyki są w klasach całkiem do tego nieprzystosowanych albo takich, jakie równocześnie są przeznaczone do nauczania innych przedmiotów. Trudno wtedy zorganizować wszystko, co będzie potrzebne do fajnych, wypełnionych doświadczeniami albo obserwacjami lekcji.
Następną kwestią jest pobudzanie wyobraźni. Opisywanie młodzieży o tym, czym są fale dźwięku, różne zjawiska z zakresu optyki albo przekaźniki elektroniczne jest niestety dość przestarzałe i nietrwałe i nie rozbudzi zainteresowania, jak pokazanie rozmaitych zjawisk, danie do pooglądania różnych przedmiotów, umożliwienie samodzielnego obsługiwania narzędzi mierniczych czy optycznych. Warto rozbudzać zainteresowanie, a zagadnienia trudne i skomplikowane przekładać na język prosty, pełen porównań i przykładów z życia.
Wbrew pozorom z lat szkolnych młodzież jest w stanie zapamiętać naprawdę wiele, ale musi być ona zaserwowana w przystępnej, lekkiej formie i wzbogacona frajdą.
Ten bardzo użyteczny wpis (http://www.scootive.pl/hulajnoga-czesci/140-kierownice) opisuje analogiczną problematykę, co materiał, który w tym momencie czytasz. Jeśli Cię on ciekawi, kliknij tu.
Inaczej nauka nie da żadnego efektu, a dzieci będą przyswajać wiedzę wyłącznie po to, żeby zaliczać sprawdziany.
Wbrew pozorom z lat szkolnych młodzież jest w stanie zapamiętać naprawdę wiele, ale musi być ona zaserwowana w przystępnej, lekkiej formie i wzbogacona frajdą.
Ten bardzo użyteczny wpis (http://www.scootive.pl/hulajnoga-czesci/140-kierownice) opisuje analogiczną problematykę, co materiał, który w tym momencie czytasz. Jeśli Cię on ciekawi, kliknij tu.
Inaczej nauka nie da żadnego efektu, a dzieci będą przyswajać wiedzę wyłącznie po to, żeby zaliczać sprawdziany.